tortellini

Precis käkat, idag vad det Vassen som stod för matlagandet hemma och det bjöds på tortellini i en krämig sås innehållandes vitlök, jägarbacon och färska champinjoner...Mycket bra om jag får säga det själv.

Varit runt lite inne på söder idag för att handla mat till imorgon då jag Knäck och min bror ska avnjuta en trerätters.
Blir följande:
Förrätt: Musslor kokta i vitt vin och vitlök, till det serveras ett vitt vin och en skiva lantbaguette.
Varmrätt: Hickoryglaserad ryggbiff med gorgonzola-potatisgratäng, till det serveras troligtvis ölet Pfiff Mohren.
Efterrätt: Ett gäng olika ostar med lite kex och vindruvor.

Kommer självklart bilder på festmåltiden imorgon!

Nu ska jag iväg till TT för att kolla hockey

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snart är februari här hörru tro inte jag glömt min vinare som du å torkel låna ;) mohaha!!

2009-01-15 @ 22:27:57
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Your Bitch

Mysmys de låter, är man bjuden eller? (; <3

2009-01-16 @ 16:04:09
URL: http://happysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0